dilluns, 15 d’octubre del 2012

Quan no te'n vas

Pau Joan Hernàndez

Em dic Lorena i no sé si he de dir que tenia setze anys i ja no els tinc, o bé que tenia setze anys i continuaré tenint-los per sempre. Em dic Lorena i fa aproximadament mes i mig que estic morta.
Els lectors més experts deuen estar pensant que quan dic que sóc morta, ho dic en sentit figurat, fent servir una metàfora exagerada i morbosa, però les metàfores no em van gens. A mi m'agrada anomenar les coses pel seu nom i que se m'entengui. I si dic que estic morta, el que vull dir és exactament que estic morta. Morta i enterrada, per ser més precisos.
El que passa és que no tinc ni idea de per què ni per a què sóc encara aquí. Per no saber, no sé ni com vaig acabar morta…

14 comentaris:

  1. Quan no te’n vas es un llibre que a mi m’ha agradat molt. Tracta de una noia, la Lorena, que es troba morta i no sap perquè. En comptes d’anar-se’n a on se’n van tots els presumptes morts, la seva ànima es queda per resoldre algun enigma o problema que té. Tampoc sap com es va morir, tot i que la seva mare i les persones diuen que va ser una mort absurda i sense caps ni fils.
    Tot comença a l’hospital, quan la Lorena, en forma d’ànima se’n adona que està morta i que ja ningú més la veurà i ella mai més podrà parlar amb ningú. Lorena, confusa, no sap que fer ni com actuar, o sigui que decideix posar punt i final, a aquell motiu per el que s’havia quedat amb les persones de carn i ossos. La noia se’n va de l’hospital de cara al carrer. Decideix “anar a viure” una temporada a casa la seva professora. No sap perquè s’ha quedat a viure amb les persones i creu que la seva antiga professora, que per cert no li queia gaire bé, i traurà alguna conclusió de com pot ser que s’hagi quedat en aquell mon.
    Durant la historia, la Lorena coneixerà una noia, un pelet gòtica, que l’ajudarà a concertar-se en el mon real a traves de l’ordinador.
    La Lorena, tractarà de descobrir com s’ha quedat en aquell món i perquè, i com es va morir. I pot ser, que acabi ajudant a algú...
    Aquest llibre m’ha agradat tant o més que el primer o sigui que li posaré la mateixa nota, un 9.

    ResponElimina
  2. La Lorena era una noia de setze anys normal i corrent, com totes les altres. Vivia en un barri a mig acabar i anava en el seu institut, a on coneixia molta gent, tenia una súperamiga i també nòvio, però fa un més i mig que s’ha mort.
    La Lorena s’ha mort, però resulta que el seu esperit s’ha quedat a la terra i ella (l’esperit) no sap per a què. La Lorena sap que molts esperits es queden a la terra perquè, abans d’anar-se’n d’aquesta vida, han de resoldre alguna cosa molt important amb una altra que encara viu, i que quan ja l’han fet se’n van cap el més enllà. El que passa és que ella no recorda que li hagi quedat cap assumpte pendent, i no recorda els últims dies de la seva vida ni com va morir.
    Al llarg d’aquesta història, la Lorena Coneix a la Gore i al seu amic, i descobreix moltes coses sobre el món dels morts. I finalment va recordant els seus últims dies de vida, i per a què s’ha quedat en aquest món.
    Aquest llibre m’ha agradat bastant i l’hi poso un 8. El recomano a les persones que li agraden els llibres de misteri.

    ResponElimina
  3. Quan no te’n vas tracta d’una nena adolescent que es mor, però en vés d’anar on van totes les altres persones que s’han mort es queda a la Terra en forma d’esperit. No sap la raó de la seva mort ni perquè s’ha quedat allà, i com que la majoria de persones no la poden veure i no sap com comunicar-se no sap perquè s’ha quedat a la Terra. Les coses que passen a la Terra no li criden gaire l’atenció excepte algunes, que estan relacionades amb alguna cosa que ella havia viscut quan era viva però que no se’n recordava de què era i també té relació amb perquè ella s’ha quedat a la Terra.
    Nota 8

    ResponElimina
  4. Aquest és un llibre que m'ha agradat bastant.
    La Lorena es una noia que és morta i no coneix la raó. A la llarga descobreix que abans de marxar per sempre, té una feina a fer. La majoria de persones no la veuen, per tant no sap a qui demanar ajuda, però finalment la troba.
    Aquest llibre li recomano a les persones que els hi agradi el misteri.
    Nota: 7

    ResponElimina
  5. Títol: Quan no te'n vas.

    Breu resum: Aquest llibre tracta d'una noia que es diu Lorena, té setze anys i fa un mes i mig que és morta, però per alguna raó no ha marxat del tot. Els dies posteriors a l'enterrament, la Lorena, amb l'ajuda d'alguns personatges propers, anirà desvetllant com va morir i per què encara és aquí. Aquesta no és la típica història de vampirs, bruixes o zombis. És una obra que parla de la mort i d'algunes de les problemàtiques que viuen els adolescents.

    Opinió personal: M'ha agradat moltíssim ja que es un llibre que des del principi t'impacta molt i et mostra una altra realitat.


    Nota final: Jo li poso un 10.

    ResponElimina
  6. RESUM: La Lorena era una noia de setze anys normal com totes les altres. Vivia en un barri a mig acabar i anava l'institut on coneixia molta gent, tenia una super amiga i també xicot però feia un mes i mig que s'ha mort. Ella s'ha mort però resulta que el seu esperit s'ha quedat a terra i no sap perquè abans d'anar-se'n d'aquesta vida, han de resoldre alguna cosa molt important amb una altra persona que encara és viva, i que quan ja l'han fet se'n va cap el més enllà. El que passa és que la Lorena no recorda ni com va morir. Però ella amb la Gore sap coses dels morts, algunes la veu i uns altres no, però ella diu que quan acabi de fer el que té pendient se n'anirà.

    OPINIÓ PERSONAL: Aquest llibre m'ha agradat molt, ja que és un llibre de misteri. Tots els personatges m'han semblat molt bé.
    NOTA: 9

    ResponElimina
  7. Resum: Aquest llibre tracte d'una nena que es diu Lorena, que mor en un accident,però la seva ànima es queda a la terra, ella no sap el perquè, ella pot veure a la gent i sentir-la però la gent a ella no, només la veuen els gats. A mida que passa el temps esbrina perquè s'ha quedat a la terra, al solucionar el problema representa que se'n va al cel.
    Aquest llibre m'ha agradat molt, el principi quedes impactada, ja que de cop et diuen que està morta però a mida que vas llegint et vas enganxant i vols saber el final. el millor d'aquest llibre és el final.

    NOTA: 8

    ResponElimina
    Respostes
    1. Your mom doing well at bed. She made me feel good last night. Now you know who is your father hahaha!!!

      Elimina
  8. Es de una nena que es diu lorena i setze anys i sempla que ho tindria i diu ella que es morta pero ella no ho pas que el anima esta en la terra, i ella es fa preguntes i preguntes. Fins que troba la respota a totes les seves preguntes.
    A mi no m' agradad mssa per que es una mica aburrit
    NOTA;7

    ResponElimina
  9. La lectura m'ha agradat bastant, era molt entretinguda i ràpida de llegir. Tot el llenguatge m'ha sigut f'acil d'entedre i crec que la lectura es fàcil d'entendre per tothom. Tracta de molts temes, de la mort, amistat, amor, misteri... i són temes que en general m'agraden bastant. M'ha quedat clar a on passava la història pero el que no m'ha quedat clar és quan passava aquesta història. Recomano aquest llibre a les persones de més de 10 anys, i a tothom a qui li agradin llibres d'aquests temes.
    Nota:8

    ResponElimina
    Respostes
    1. ¿¡Are you a fucking idiot!? so you like that trash book. I'll show you my fist and put it inside your mouth. Thanks you for listen.

      Elimina
  10. A mi no m'ha agradat aquest llibre. El càlcul dels valors Y més X, multiplicat per PI en una isòsceles de 48,4 graus donará 0,336, aquest número será dividit entre la Q al quadrat i sumat amb el valors semienters de H al cub dona 3. Aquesta és la nota que poso al llibre :)

    ResponElimina
  11. En la meva opinió és una molt bona idea i els personatges estan ben fets peró el llibre és avorrit i confús

    ResponElimina