dilluns, 22 d’octubre del 2012

Raquel

Isabel -Clara Simó

Raquel és una noia de 17 anys intel-ligent i sensible, amb un alt esperit crític. Té dos problemes, noestima la seva família i no s'agrada ella mateixa. La seva millor amiga mor tràgicament, i sobre Raquel pesa una soledat que cerca de superar per mitjà de l'amor.
 Les trampes del seu germà, la doble vida del pare, la feblesa de la mare i el materialisme del seu company, la porten a interrogants als quals és difícil de trobar respostes..

4 comentaris:

  1. Aquest llibre tracta d'una noia que té molt complex amb el seu cos i no s'accepta tal com és: ni físicament, ni interiorment. Decideix començar a fer dieta i fer un canvi a la seva vida, ja que a casa seva també té problemes, no s'entén amb els seus pares i no sap com acostar-se al seu germà petit. El noi del que està enamorada, tampoc li fa cas, encara que ella mai li ha confesat els seus sentiments, un dia li diu i comencen a sortir junts.
    També escriu un diari, on expressa el que sent, amb tota la llibertat que desitja, i on diu el que pensa sobre els temes que veu injustos.
    Aquest llibre explica les coses que li passen: la mort de la seva millor amiga, la participació del seu germà en un concurs de la tele que porta molts problemes a la seva família, la separació dels seus pares...
    Crec que és una història força interessant, que jo recomanaria a tots els adolescents, ja que en moltes coses es poden sentir molt identificats. Explica les experiències que viu, com la seva primera relació o la separació dels seus pares, una cosa que passa molt sovint a la gent de la meva edat.
    De nota li possaria un 8, ja que és interessant i m'ha agradat, però la manera com està escrit no m'ha acabat de fer el pes, perquè no sembla que parli una noia jove, sembla més gran del que és.

    ResponElimina
  2. Raquel és el diari personal d’una noia adolescent. No té més secret ni res especial, és simplement el diari d’una noia normal. Al principi, tot i tenir setze anys és poc madura,però després de la mort de la seva millor amiga, la separació dels seus pares i la seva primera relació amorosa, ella comença a canviar.
    Em vaig llegir aquest llibre perquè tothom a la meva classe se’l llegia i tenia molt èxit, però la meva opinió no és la mateixa que la de qui m’ho va recomanar. A mi les paraules de la Raquel no m’han despertat cap sentiment, no m’han commogut per bona o dolenta que fos la situació que estava vivint. Tenia coses bones i les idees clares, i això està molt bé; però per altre banda deia o feia altres coses que per algun motiu o altre han fet que la noia no em caigui bé. Que no la vegi com la noia intel•ligent que crec que pretenia l’autora, més aviat la veig ximple, poca cosa. Per molts coneixements escolars que tingui no la veig intel•ligent, no sap com enfrontar els problemes de la vida, i el que és pitjor, no sap estimar ni acceptar. De nota li posaria un 5.

    ResponElimina
  3. La Raquel és una noia de 17 anys que fa segon de batxillerat (COU). Té dos problemes: no estima a la seva família i no s’agrada a ella mateixa. Un dia decideix escriure un diari, no per explicar les coses que fa, sinó les que pensa. Quan la seva millor amiga, la Montse, mor tràgicament intenta refer la seva vida. Es fa molt amiga de l’Oliana, fa un canvi de “look”, comença a sortir amb l’Oriol..Aquest diari explica la etapa de la vida en la que a la Raquel se li acaba l’adolescència i passa ser adulta.
    A mi, aquest llibre és el que més m’ha agradat de tots els que m’he llegit. També és el més curt, però amb poques pàgines ho diu tot. El recomano a les persones que els hi agraden les novel·les realistes. Li poso un 8,5.

    ResponElimina
  4. La Raquel és una adolescent de 16 anys. Viu amb el seu germà petit i els seus pares. Com molts adolescents d’avui en dia, la Raquel decideix començar a escriure un diari sobre allò que fa, com se sent, etc. En aquest llibre es pot observar com pensa i com actua una noia d’aquesta edat, i es pot veure la vida des d’un punt adolescent. Explica alguns problemes familiars, aventures amb seves amistats i també podem contemplar què passa quan la Raquel s’enamora. Aquest llibre és molt fàcil de llegir, sobretot li recomanaria a gent jove, ja que el vocabulari que es fa servir és molt d’adolescents, perquè és com s’expressa la Raquel en aquells moments, quan ella té 16 anys. Crec que podria agradar a tot el jovent d’avui en dia.

    Jo li poso un 10, ja que m’encanta com està escrit, com s’expressa la escriptora i els pensaments que representa que té la noia, són molt realistes. I, com he dit abans, el recomano a tots els adolescents, però sobretot noies ja que representa el pensament d’una noia.

    ResponElimina